Less talk, more rock
Stel je eerst even voor. Wie ben je en wat doe je?
“Ik ben Dennis van der Meule en ik ben designer, merkstrateeg én, samen met mijn beste vriend Hans de Ruiter, eigenaar van Das Buro. Daarnaast ben ik mede-eigenaar van het onlinebureau EreCode en heb ik een aandeel in een nieuw speelgoedmerk: Zsilt.”
Hoe zou je de positionering van Das Buro beschrijven? Waarin onderscheidt het zich van andere bureaus?
“We zien vaak dat designbureaus onvoldoende kennis hebben van marketing en dat strategische bureaus juist de vertaling naar vorm niet goed (kunnen) maken. Das Buro is een branding agency met een sterk fundament in design én marketing. Ik denk dat wij ons daarmee onderscheiden van onze concurrenten.
Veel bureaus die claimen strategie te ontwikkelen hebben het in feite over campagnestrategie. Das Buro is goed in merk-, marketing- én communicatiestrategie. Die combinatie zie je niet vaak bij een bureau dat van origine een designbureau is.”
Is die positionering herkenbaar of überhaupt zichtbaar voor (potentiële) klanten denk je?
“Dat hoop ik natuurlijk wel. In de cases op onze website proberen we dat zo goed mogelijk te accentueren, maar dat lukt vaak nog beter in een gesprek of een presentatie. We winnen vaak pitches omdat opdrachtgevers op zoek zijn naar meer dan slechts een cosmetische verandering of het succesvol uitvoeren van een project. We willen een partner zijn in het (her)definiëren van een merk in alle facetten, van interne communicatie en employer branding tot marketing en het ontwikkelen van nieuwe diensten of producten.
Bij al onze opdrachtgevers werken we op basis van partnership. We willen niet slechts een leverancier zijn. Het lijkt er steeds vaker op dat we om de juiste redenen aan boord komen bij onze opdrachtgevers. “
More gossip
-
What’s in a name
Ook de naam is een belangrijk onderdeel van een merk. Wij kunnen het weten.
-
Finishing Ritsons Mini MBA in Brand Management
De uitkomst van een mooi en intensief re-brandingstraject.
-
Das Buro x Adnight | Het Speelkwartier
We’re thrilled to announce Das Buro’s participation in Adnight Amsterdam together with our friends at OneSize Amsterdam.
-
Welcome to our new Brand Strategist
We are thrilled to have Valerie as a great addition to our growing team!
-
Say hello to our new project manager
We're happy to have this project manager joining the forces! Meet our Petra.
-
Meet our new designer Jasper
We got some proper reinforcement in our design team.
-
This is our junior creative Caroline
We are excited to have this creative allrounder on board.
-
Mondriaan Biennale
Our work got represented at the 59th edition of the Biennale in Venice.
-
KETEL 1 Hard Lemonade festival campaign
After a long time without any festivals, everyone felt the same: ''This summer we're not going to hold back!'' What a wonderful summer we had!
-
Our new interns Thijs and Veerle
We are happy to announce that two new interns are joining the Das Buro team!
-
Frank is our new designer
We are very happy to have a new designer joining the Das Buro team!
-
Enterprise campaign
We can announce that we just started a long-term collaboration with the world's largest car rental company: Enterprise!
-
Tot strax
De theaters mogen binnenkort eindelijk weer open! Voor Luxor bedachten we daarom de merkcampagne 'Tot Strax'.
-
Big Bingo Show
Boom Boom Pow!! Soms is het er gewoon tijd voor, BINGO!
-
Amsterdamse Poort
Om transitie van de Amsterdamse Poort te communiceren was een duidelijke stijl nodig.
-
Whatever Comes
Terug naar de muziek. Waar het allemaal begon. Das Buro werkt samen met Dinand aan een mooi verhaal.
-
KETEL 1 Zomercampagne
Winkels dicht, horeca dicht, clubs dicht. Toch introduceerden we met KETEL 1 een nieuwe mixdrank.
-
Designpanel beoordeelt Meervaart case
Het designpanel MarketingTribune beoordeelde deze week ons werk voor Meervaart Amsterdam.
-
Pascal is our new designer
We started the year off right with a new designer on our team.
-
Our new senior designer
Hannah van der Mijle joins the Das Buro team!
-
Re-brand the Mondriaan Fund
Mondriaan Fund is the financier and driving force behind the visual arts and heritage sector in the Netherlands.
-
Internal Branding project for Luxor
Internal branding. It’s the start of every well-constructed brand positioning plan.
-
Elsa is onze nieuwe projectmanager!
Das Buro groeit. Meer werk, meer creativiteit en meer mensen. Welkom Elsa!
-
Rebranding RadioCorp
RadioCorp vroeg ons te helpen met het doorontwikkelen van de visuele identiteit.
-
Carole is 5 jaar in dienst
Carole werkt 5 jaar bij Das Buro. En niks houdt ons tegen. We vieren het toch!
-
Operadagen Rotterdam wordt O.
Na 15 jaar verdwijnt 'Operadagen Rotterdam' en gaat het festival verder onder een nieuwe naam: O.
-
New client: Working for Rivas
Das Buro is de komende maanden verantwoordelijk voor de corona campagnes van de Rivas Zorggroep.
-
Nieuwe senior designer!
Senior designer Hanneke Minten is in the house!
-
Ik wil fietsen door de regen
Thuiswerken heeft zo z'n voordelen maar is wel minder awesome.
-
Strijbos & van Rijswijk identiteit
We gaan het het werk en de ambities van Strijbos & van Rijswijk kracht bij te zetten door hun werk, composities en projecten op een verhalende manier te tonen.
-
Spontane Buurt Bingo
Samen met onze vrienden van Big Creative organiseerden we een spectaculaire Buurt Bingo in Amsterdam!
-
Lot 5 jaar bij Das Buro
Boom Boom Pow! Lot, een van onze graphic designers, vijf jaar bij Das Buro. Een bijzonder moment!
-
Nieuwe stagiaire gestart
Valentina Calvar is deze week gestart met haar designstage bij Das Buro.
-
Winnaar internationale Red Dot Award
Onze poster serie voor het internationale Koorbiënnale festival is bekroond met een Red Dot Award!
-
VTTI – Full of Energy
We werken aan een nieuwe merkstrategie, merkpositionering en merkidentiteit voor VTTI.
Let us keep you posted.
Oops! We could not locate your form.