Carole is 5 jaar in dienst
“Het is een bijzondere dag zoals je weet, dat mag natuurlijk niet ongemerkt voorbijgaan. Zorg dat je om 10 uur bij je fiets bent, daar vind je onder je zadel een routebeschrijving. De rest merk je vanzelf wel. Veel plezier.”
In de garage blijkt mijn fiets te zijn uitgedost met glimmende slingers, ballonnen en een grote zilveren 5 aan het stuur. Onder het zadel een envelop met hierin een cryptische routebeschrijving. Onder het mom van ‘Samen krijgen we Carola onder controle’ ga ik vandaag fietsend door een teststraat staat er. Ik ga op weg naar de eerste testlocatie, in mijn eentje, als volwassen vrouw op een nogal uitzinnige fiets.
Op een bankje aan de Bergse Plas schuif ik aan bij Baas D. Hij zit klaar met smoothies, koffiebroodjes, een ontroerend grappige speech en de eerste test. Het wordt me duidelijk dat mijn dag niet volgens plan gaat verlopen. Niet volgens míjn plan in ieder geval.
Met Hans doe ik een spel wat eindigt met legoblokjes verspreid over het hele lege terras in de Witte de Withstraat. Hanneke neemt me mee voor een patatje bij Bram Ladage.
Bij de Kunsthal paint ik by numbers met Hannah. Het lijkt nog nergens op als ik verder moet, maar dat doet er niet toe. Ik ben tenslotte de projectmanager en niet de ontwerper van ons tweeën.
In de koopgoot draait de creatieve Mister C. ook de rollen om. Híj geeft míj een opdracht die ik binnen tijd en budget te voltooien. Met de boodschappen die ik in deze opdracht scoorde aan mijn stuur ga ik door naar de volgende testlocatie.
Met Jeroen loop ik een mini-marathon langs de Kralingse Plas. Op z’n Rotterdams met een halve liter Schultenbräu in de hand en Lee Towers over de speakers.
Een eindje verderop zit in mijn eigen voortuin Lot klaar met de laatste test in de hand. Ik mag kiezen tussen een rode of een witte wijn. Deze test ga ik wel halen.
Om half vijf word ik alsnog verwacht voor onze Daily Stadup in Zoom. Nu is de rest ook op tijd. De boodschappen in het tasje aan mijn stuur blijken de ingrediënten voor mijn eigen cocktail: de CoCaroll Royal. We proosten. Op een mooie dag. Op vijf mooie jaren. Op dat we altijd wel een reden en manier vinden om het wel te vieren samen.
Cheers!
More gossip
-
What’s in a name
Ook de naam is een belangrijk onderdeel van een merk. Wij kunnen het weten.
-
Our new senior designer
Hannah van der Mijle joins the Das Buro team!
-
Elsa is onze nieuwe projectmanager!
Das Buro groeit. Meer werk, meer creativiteit en meer mensen. Welkom Elsa!
-
Das Buro x Adnight | Het Speelkwartier
We’re thrilled to announce Das Buro’s participation in Adnight Amsterdam together with our friends at OneSize Amsterdam.
-
Welcome to our new Brand Strategist
We are thrilled to have Valerie as a great addition to our growing team!
-
Say hello to our new project manager
We're happy to have this project manager joining the forces! Meet our Petra.
-
Meet our new designer Jasper
We got some proper reinforcement in our design team.
-
This is our junior creative Caroline
We are excited to have this creative allrounder on board.
-
Mondriaan Biennale
Our work got represented at the 59th edition of the Biennale in Venice.
-
KETEL 1 Hard Lemonade festival campaign
After a long time without any festivals, everyone felt the same: ''This summer we're not going to hold back!'' What a wonderful summer we had!
-
Our new interns Thijs and Veerle
We are happy to announce that two new interns are joining the Das Buro team!
-
Frank is our new designer
We are very happy to have a new designer joining the Das Buro team!
-
Enterprise campaign
We can announce that we just started a long-term collaboration with the world's largest car rental company: Enterprise!
-
Tot strax
De theaters mogen binnenkort eindelijk weer open! Voor Luxor bedachten we daarom de merkcampagne 'Tot Strax'.
-
Big Bingo Show
Boom Boom Pow!! Soms is het er gewoon tijd voor, BINGO!
-
Amsterdamse Poort
Om transitie van de Amsterdamse Poort te communiceren was een duidelijke stijl nodig.
-
Whatever Comes
Terug naar de muziek. Waar het allemaal begon. Das Buro werkt samen met Dinand aan een mooi verhaal.
-
KETEL 1 Zomercampagne
Winkels dicht, horeca dicht, clubs dicht. Toch introduceerden we met KETEL 1 een nieuwe mixdrank.
-
Designpanel beoordeelt Meervaart case
Het designpanel MarketingTribune beoordeelde deze week ons werk voor Meervaart Amsterdam.
-
Pascal is our new designer
We started the year off right with a new designer on our team.
-
Finishing Ritsons Mini MBA in Brand Management
De uitkomst van een mooi en intensief re-brandingstraject.
-
Re-brand the Mondriaan Fund
Mondriaan Fund is the financier and driving force behind the visual arts and heritage sector in the Netherlands.
-
Internal Branding project for Luxor
Internal branding. It’s the start of every well-constructed brand positioning plan.
-
Rebranding RadioCorp
RadioCorp vroeg ons te helpen met het doorontwikkelen van de visuele identiteit.
-
Operadagen Rotterdam wordt O.
Na 15 jaar verdwijnt 'Operadagen Rotterdam' en gaat het festival verder onder een nieuwe naam: O.
-
New client: Working for Rivas
Das Buro is de komende maanden verantwoordelijk voor de corona campagnes van de Rivas Zorggroep.
-
Less talk, more rock
Interview voor BNO met onze creative director Dennis van der Meule.
-
Nieuwe senior designer!
Senior designer Hanneke Minten is in the house!
-
Ik wil fietsen door de regen
Thuiswerken heeft zo z'n voordelen maar is wel minder awesome.
-
Strijbos & van Rijswijk identiteit
We gaan het het werk en de ambities van Strijbos & van Rijswijk kracht bij te zetten door hun werk, composities en projecten op een verhalende manier te tonen.
-
Spontane Buurt Bingo
Samen met onze vrienden van Big Creative organiseerden we een spectaculaire Buurt Bingo in Amsterdam!
-
Lot 5 jaar bij Das Buro
Boom Boom Pow! Lot, een van onze graphic designers, vijf jaar bij Das Buro. Een bijzonder moment!
-
Nieuwe stagiaire gestart
Valentina Calvar is deze week gestart met haar designstage bij Das Buro.
-
Winnaar internationale Red Dot Award
Onze poster serie voor het internationale Koorbiënnale festival is bekroond met een Red Dot Award!
-
VTTI – Full of Energy
We werken aan een nieuwe merkstrategie, merkpositionering en merkidentiteit voor VTTI.