Finishing Ritsons Mini MBA in Brand Management
This summer we signed up for the mini-MBA in Brand Management by Marketing Week. In this 15-week course our favorite marketing professor, branding-guru and personal superhero, Mark Ritson shared all he knows about building a brand and maintaining it. We definitely were not prepared for what was coming.
The course, which is divided into 10 chapters covers everything from diagnosis to strategy to tactical execution. With very comprehensible video’s that were inspiring and, more often than not, extremely funny. Also it came with homework. A lot of homework. Papers to read, videos to watch and podcasts to listen. And then more homework.
To test our comprehension of the various topics discussed in the course, we had to turn in a plan. A Two-Speed Brandplan, covering the longterm brand building strategy and the shorter term sales strategy, for a fictional phone brand. Including analytical diagnosis. strategic decisions, and creative tactical choices. Sounds overwhelming? It was. It really was. But we survived.
Was it hard? Yep. Was it fun? Hell Yep!!
Exceeding your own expectations. Stretching the limits of what you think you are capable of. There is really no better feeling than that. This mini-MBA did that for us. After spending more than 70 hours (mostly in the evenings, well into the night), discussing, planning, and calculating we handed in our precious plan. We hoped to pass the exam, to please the jedi-master or at least live up to his standard. But we did more than that. Out of the 900 brandplans that got reviewed by Mark and his team he commented on only 5 or 6 plans. This is what he thought of us. (Check the video below)
Thank you Mark for sharing your knowledge and putting so much effort in this mini-MBA, and for your kind words. Thank you Jeroen for taking this journey together, it was a blast! Let’s do it again!
-
What’s in a name
Ook de naam is een belangrijk onderdeel van een merk. Wij kunnen het weten.
-
Re-brand the Mondriaan Fund
Mondriaan Fund is the financier and driving force behind the visual arts and heritage sector in the Netherlands.
-
Internal Branding project for Luxor
Internal branding. It’s the start of every well-constructed brand positioning plan.
-
Enterprise campaign
We can announce that we just started a long-term collaboration with the world's largest car rental company: Enterprise!
-
Tot strax
De theaters mogen binnenkort eindelijk weer open! Voor Luxor bedachten we daarom de merkcampagne 'Tot Strax'.
-
Amsterdamse Poort
Om transitie van de Amsterdamse Poort te communiceren was een duidelijke stijl nodig.
-
Whatever Comes
Terug naar de muziek. Waar het allemaal begon. Das Buro werkt samen met Dinand aan een mooi verhaal.
-
KETEL 1 Zomercampagne
Winkels dicht, horeca dicht, clubs dicht. Toch introduceerden we met KETEL 1 een nieuwe mixdrank.
-
Designpanel beoordeelt Meervaart case
Het designpanel MarketingTribune beoordeelde deze week ons werk voor Meervaart Amsterdam.
-
Rebranding RadioCorp
RadioCorp vroeg ons te helpen met het doorontwikkelen van de visuele identiteit.
-
Operadagen Rotterdam wordt O.
Na 15 jaar verdwijnt 'Operadagen Rotterdam' en gaat het festival verder onder een nieuwe naam: O.
-
New client: Working for Rivas
Das Buro is de komende maanden verantwoordelijk voor de corona campagnes van de Rivas Zorggroep.
-
Strijbos & van Rijswijk identiteit
We gaan het het werk en de ambities van Strijbos & van Rijswijk kracht bij te zetten door hun werk, composities en projecten op een verhalende manier te tonen.
-
Spontane Buurt Bingo
Samen met onze vrienden van Big Creative organiseerden we een spectaculaire Buurt Bingo in Amsterdam!
-
Winnaar internationale Red Dot Award
Onze poster serie voor het internationale Koorbiënnale festival is bekroond met een Red Dot Award!
-
VTTI – Full of Energy
We werken aan een nieuwe merkstrategie, merkpositionering en merkidentiteit voor VTTI.